آشنایی با رادار Kasta-2E2
بازديد : مرتبه
تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:آشنایی با رادار Kasta-2E2,رادار کاستا,

 

Kasta-2E2 راداری سه بعدی است که در باند UHF و در محدوده 300 مگاهرتز تا 1 گیگا هرتز عمل میکند و به منظور کشف انواع اهداف با سطح مقطع راداری پایین و ارتفاع کم طراحی و ساخته شده است و این قابلیت را دارد که فاصله، محور حرکت، ارتفاع آنها را کشف و مسیر پروازی آنها را رسم کند .رادار کاستا عنوان یک رادار ارتفاع پایین با برخورداری از نشانگر های دیجیتالی اهداف متحرک می تواند اهداف در حال پرواز در ارتفاع بسیار پایین و یا اهداف قرار گرفته در پس زمینه های محیطی را شناسایی نماید.این رادار علاوه بر استفاده نظامی امکان استفاده غیر نظامی در فرودگاه ها به عنوان رادار نظارت هوایی را نیز دارد. 
 
 
از جمله سایر قابلیت های آن میتوان به مقاومت بالا در مقابل جنگ الکترونیک ، سیستم یکپارچه تشخیص دوست از دشمن (IFF) ، سیستم پردازش تمام دیجیتال و عملکرد در شرایط آب و هوایی مختلف اشاره کرد. آنتن این رادار 14.5 متر ارتفاع و پویشی 360 درجه افقی و 25 درجه عمودی دارد.این رادار از سه بخش تشکیل شده که واحد حمل آنتن ، واحد اپراتور و واحد ژنراتور را شامل میشود که بر روی کشنده KamAZ-4310 نصب شده اند. واحد اپراتور این رادار حداکثر میتواند از فاصله 300 متری آن را کنترل کند. این رادار توانایی عملکرد در شرایط دمایی تا ±50 درجه و رطوبت %98 را دارد. 
 
 
ارتفاع استاندارد برای به کارگیری رادار بالای3000 متر از سطح دریا است. Kasta-2E2 دارای حداکثر برد 150 کیلومتر و حداقل برد 5 کیلومتر و ارتفاع کشفی برابر 6 کیلومتر است.این رادار میتواند اهدافی با سطح مقطع راداری کمتر از 2 متر مربع را که 100 متر ارتفاع دارند در41 الی 55 کیلومتری و اهدافی را که 1000 متر ارتفاع دارند در 95 کیلومتری شناسایی کند و ضریب مردود سازی تداخلی برابر با 54 دیسی بل دارد .حداکثر هدف قابل کشف برای این رادار نیز 50 هدف میباشد. این رادار حداکثر در مدت 20 دقیقه در محل مستقر میشود.
 
 
منبع
 http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=17879#203397

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط ADOLF
آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبي
تقويم
وضعيت آب و هوا
لينک
------------------------------ ******* ------------------------------
+ strUrl +